Sayfalar

18 Ağustos 2011 Perşembe

Oje(siz)




Şahsen makyaj yapmaktan pek haz etmeyip iş ojeye geldiğinde yılda en fazla 5-6 gün tırnakları hava alsın diye ojesiz gezerek filhakika ojesiz yapamayanlardanım. Bilemiyorum lakin eller kadında da erkekte de benim için çok önemli. Sanki her daim güzel ve bakımlı görünmeleri gerekiyormuş gibi hissediyorum. Ojeden haz etmeyenlere  de en azından bir cila sürün diyorum.

Bakımlı, ışıl ışıl parlayan, sağlıklı tırnaklar hem kadınlar hem de erkekler için göze hoş gelecek bir ayrıntı. Hem hangi erkek temiz, bakımlı elleri, ojeli sağlıklı tırnakları olan bir hatun görmek istemez ki karşısında. Geçenlerde bir sosyal paylaşım platformunda bir ileti okudum. “Bir kadının her tırnağını rengarenk ojeyle boyaması renkli bir kişiliği olduğunu değil, yalnız olduğunu yansıtır” diyordu iletide. Düşününce bi bakıma doğru buldum evet. Zira geçmişte eğlencesine yapma haricinde yalnızlık çektiğim dönemlerde hem kendimde hem de arkadaşlarımda gerek beş renk olan saçlarımla, gerekse rengarenk boyalı tırnaklarımla bu örneği yaşamıştım.

İnsanlar kendilerini tercihleri, zevkleri ve düşünceleriyle ifade ediyorlar. Renkler de bu ifade yollarından sadece biri. Yukarıdaki söz tamamen olmasa da kısmen doğru yani. Aynı şey giydiğiniz kıyafetlerin renkleri içinde geçerli olabilir tabi. Çok sevdiğim bir arkadaşımın dediği gibi “papağan patlamış” edasında rengarenk gezmekte belki de özünde yalnızlığımızı bi başınalığımızı kamufle etmenin bir yolu kendimizce. Kimbilir?..

Oje konusuna geri dönecek olursak kokusu haricinde ayrıca can sıkıcı olduğunu düşündüğüm bir nokta var ki o da yarısı çıkmış ojelerle ortalıkta arz-ı endam eyleyen hem cinslerim. İnsan ne yaparsa önce kendi için yapar, yapmalı yani. Tırnaklarınıza baktığınızda hiç mi çirkin gelmiyor, gözünüzü tırmalamıyor o yarısı çıkmış ojeli elleriniz çok merak eyliyorum doğrusu. Giyiminiz, makyajınıza gösterdiğiniz özenin (çevremdeki görüntü kirliliğini görünce makyaj babında da filhakika bilahare bir yazı yazmam gerektiği kanaatine vardım bir sonraki yazı bunun hakkında olacak) onda birini şu yarısı çıkmış ojeli tırnaklarınıza gösterseniz sanıyorum çok daha güzel ve tertipli bi imaj çizeceksiniz insanların gözünde. Şahsen bu şekilde bir hem cinsimi gördüğümde gözümde pasaklı, işi gücü sadece haldır haldır gezip 2 dakikasını ayırıp şunları doğru düzgün sürmeye ehemmiyet vermeyen, negatif bi kişilik geliyor aklıma…

Her zaman dediğim gibi bir şeyi ya tam anlamıyla yapın ya da hiç yapmaya yeltenmeyin ortası olmasın. Önce kendinize olan saygınızdan ötürü (bi parça varsa tabii) kendinize çekidüzen verin. Önceliğiniz başkalarının düşünceleri olmasın. Her şeyinizle kendinize özel olduğunuzu hissettirin ve kıyafetlerinizden makyajınıza kendinizi iyi hissetmek adına yapın tüm yapacaklarınızı. Ortalıklarda da yarım ojeli, saçı başı darmaduman pasaklı pasaklı arz-ı endam eylemeyin böyle. Haydi şimdi şu yarım ojelerinizi silip doğru düzgün sürmeye…)))))



Hiç yorum yok: