Sayfalar

5 Temmuz 2011 Salı

doğa insanoğlundan öcünü çok fena alıyor! daha da alacak!..

Bugünlerde herkes “Ne oldu bu havalara böyle!?” diye serzenişte bulunuyor. Bense şöyle diyorum; doğa insanoğlundan çok fena öc alıyor. “Sen misin gözünü para hırsı bürüyen? Para hırsından ötürü daha fazla üretmek, ceplerini para denen kağıt parçalarıyla doldurmak isteyen? Sen misin doğaya kıyan, yeşili korumayan, katleden, ekolojik dengeyi bozan, zehirli gaz salınımını kökledikçe kökleyen al işte o zaman bunlar sana müstehaktır!” diyor. 


Mevsimler tersine dönüyor, buzullar eriyor, yediğimiz, içtiğimiz hiçbir şey artık normal değil. Her şey sunî, ne tadı var ne de tuzu. Hiçbir şeyin eski tadı yok. Hem de hiç bir şeyin.  Bu gidişle yaz aylarında doğan çocuklara hep iç geçirirdim benim doğum günüm sonbahar’da olduğu için fakat bu gidişle sonbahar’da da havalar sıcak olacak:S 


Mevsimlerin yaz derken kış yaşatması, kış derken yaz yaşatması, dönekliği, insanlara da yansıyor adeta. İnsanlarda en az mevsimler kadar dengesiz, sağ gösterip sol vuran, dönek, samimiyetsizler bugünlerde…


El birliğiyle insan ırkı olarak diğer canlıların yaşama haklarını da ellerinden alıp, bir güzel içine ettik dünyanın! Dedik ki “Bizim hakkımızın başladığı yerde sizin hakkınız sona erer!” bakalım daha ne kadar böyle gidecek? Gıda, su gibi hayati önem taşıyan ihtiyaçlar için yapılacak göçler ve çıkacak savaşlar uzak değil. Kaynaklarımız hızla tükeniyor. Kuraklık, açlık, susuzluk tehlikesi kapımızda! 


Bundan altı sene evvel üniversite’de yaptığım bi sunumda seçtiğim konu küresel ısınma idi. Ve o gün herkes (daha bu konu bu kadar bilinmezken) anlattıklarıma gülmüş, anlattıklarımın gerçek dışı olduğunu düşünmüştü. Aradan altı koca sene geçti. Ve o günden bugüne ben o karşımda koyun misali bi şeyleri anlatmaya çabaladığım “insan”larda dahil olmak üzere kimsenin bir şeylerden ders aldığı ya da tedbirler edindiğine dair açıkçası bi düşünceye sahip değilim. Sadece kendini önemseyen, bencil, sorumsuz, vurdumduymaz insanlara isterse kafalarına vura vura söyle yine anlatamıyorsun yine anlatamıyorsun bazı şeyleri!


Felaket telalığı yapmak istemiyorum lakin gidişat beni her geçen gün çok daha fazla korkutuyor. İnsanoğluna bu kaynaklar daha ne kadar gidecek? Tersine dönen mevsimsel denge, doğa bizlerden daha nasıl öc alacak? Bunların hepsini ilerleyen zamanlar da göreceğiz. Pardon! Görebilecek kadar yaşayabilirsek göreceğiz…




2 yorum:

pati dedi ki...

insanlar bence hayvanlar kadar olamıyo malesef! kendileri için herşeyi yokedebilecek kıvamdalar!! :@

turuncu deniz dedi ki...

hırsını törpülemeyi bilmek gerek yoksa ahanda böyle ucu yine kendine dokunur.. yoksa daha çoooookkk kendim ettim kendim buldum türküsünü çığırır durur ademoğlu...