27 Haziran 2011 Pazartesi

tatillllll!!!

Tatil tatil tatil!

Yaz ayları geldi mi herkes bi tatil telaşına giriyor. Kimisi deniz-kum-güneş, kimisi kültür patlaması turistik geziler falan, kimisi beş yıldızlı otellerde oll inklusiv muza binmece havuz başı animasyonlar alkol neyim, kimisi köy-yayla’da doğayla baş başa kalıp kafa dinlemece, kimisi de evinde huzur içinde geçiriyor bu “tatil” denen olayı. 

Ben küçççük bi kısçeyken her sene tatile çıkardık. Babam evde demokratik bi ortam yaratmak adına hepimize (3 kardeşiz bu arada ve ben en küçüğüm:D) herkes gitmek istediği yeri yazsın derdi. Sanki o sene farklı bi yere gidicekmişiz gibi! :D Zira rota belliydi bodrum (Muğla), İzmir, Erdek. Sonra oy çokluğuyla karar verilir, herkes aynı yeri yazıyo zaten:D oraya gidilirdi.
Çocukluğumun tatilleri her ne kadar şimdi fotolarda bakınca hayal meyal hatırlıyor olsam da güzeldi yahu. Bi de ilkokulda öğretmenimiz şey derdi “tatil sadece denize gitmek değildir çocuklar. Bu sene herkes nereye gidecek söylesin bakalım” ya da eylülde okul dönemi açıldığında “herkes yazın ne yaptı anlatsın bakalım” derdi. Ne saçma aslında di mi? Niye çocuklar arasında bi rekabet ortamı yaratıyosun be kadın!? :Ç Kendi açımdan duruma bakacak olursam ilkokul ve orta bir’i yüzde 90’ının asker çocuğu olduğu okullarda okuduğumdan ötürü hemen herkes zaten tatili deniz-kum-güneş olarak biliyordu. Yayla, köy dinlenmecisine giden benim hatırladığım bir iki kişiydi. Bu hoca o halde bize niye sürekli her sene aynı teraneyi soruyor anlattırıyordu!? Tuhaf doğrusu..:Ç
Neyse efem. Klişe olarak nerrrrdeeee çocukluğumun tatları, tatilleri falan diyeceğim ben de. Kimsenin bodrumu bilmediği yıllarda daha “sosyete” denen sonradan görmelerin içine etmediği bi dönemden biliyorum bodrumu. Gece kalenin surlarına yatıp dalgaların kayalara ayağının dibinde çarptığını görüp tepende yukarda gitar çalanları dinlemek. Gecenin karanlığında yıldızlara dalıppp girmek… ahh ne güzeldi bodrum… E yılllaaaaaaaaardır gidip görmedim tabii şimdi çocukluğuma yaşadığım şeyler anlattıklarımda.Şimdiyse tv’lerde çarşaf çarşaf kim kimi nerde naaptı diye gösteriyorlar sürekli bodrumu… 

Bi kısım insanın aksine “tatil” denince benim aklıma gelen şeyler şöyle; 
sakin bi yerde tatlı tatlı rüzgarın yüzüme vurup geçtiği bi esnada kulağımda belki müzik çalarımın, elimde mizah dergimin olduğu,

güneşlenirken/hamakta sallanırken yerde kırmızı dötlü karıncaların cıpıs parçalarını kaçırdığı,
arıların ve bilimum böcüklerin güneş yağının o enfes kokusuna geldiği, sizinse sürekli sizin el ayak hareketlerinizle onları kış kışladığınız,
orda tanıdığınız ya da bireysel inşaat yeteneğinizle kumdan kaleler neyim inşa edip vücudu kuma gömdüğünüz, 
kumu kazıp plajda bulunan bira, kola kutuları vs kuma gömüp seneye geldiğinizde aynı yeri kazınca o şeyi orda bulabilme ümidiniz, 
sahilde yenen aile boyu rafıls cıpıs eşliğinde kola, karpuz neyim canlanıyo yahu:D

son olarak naçizane yine kendi kalemimden çıkma bir şiirle bu yazıyı bitirmek istiyorum efenim

Tatil dediğin nedir ki?
Sayılı gündü geçti ve bitti
Kah hamak içinde,
Kah eşek üstünde,
Yeri geldi turistik gezide
Denizde suyla eğleşirken
Eğlendik, gezdik, dinlendik ve bitti
Tatil dediğin nedir ki?
Yenilen karpuzlar, götürülen gözlemeler
Alkolü de kökleyince mangal keyfi iyi gitti
Yeni yeni aşklar, dostluklar
Kendini dinlerken aldığın o kararlar
Boş boş semaya bakmalar
Hayallere dalmalar 
Tatil dediğin nedir ki?
Kendinden uzaklaştı(ğın)n sandın
Kendini bulma yolunda yardırdın
Az gittin çok gittin sonunda yine kendine vardın
Tatil dediğin nedir ki?..

tuRuncu deNiz












6 yorum:

turuncu deniz dedi ki...

AYRICA DENİZE PAÇALI-PAÇASIZ DON ve FİSTANIYLA GİRENLER İLE TACİZCİ AYILARI DA ŞİDDET ESEF ve BİLİMUM NEFRET HÖNKÜRÜCÜ DUYGULARLA KINIM KINIM KINIYORUM!!! O_o

pati dedi ki...

festsiz bir tatil denize girip su çok güzel gelsene gibi bişeydir. Ancak festli bi tatil denizde yüzerken akşamada konser var oh süper demek gibidirç :D

turuncu deniz dedi ki...

efenim bir fest insanı olarak değerli yorumlarınızı buradan bizlerle paylaşmanız her ne kadar bizleri gıcık edici olsa da evet fest ortamıda candır! diyor, bu yaştan sonra fest zamanları artık benim için bittiidealim yazıda belirtmiş olduğum tatil ortamıdır diyor ve yine ekliyorum nooolur yiaa gençler bi araya gelince artık "akdeniz akşamları"nı çalmasınlar dgfsdgfsdf

kült ablası dedi ki...

bok var zaten akdeniz akşamlarında.bu milletin nem sevdası da beni öldürecek.sevgilisiyle sevişmek istemeyen insanların şarkısıdır akdeniz akşamları.bunun üzerinde bir düşün derim ben.

turuncu deniz dedi ki...

sen sayfiyeşehirlerinde büyüdüğüne ve hatta bi kaç gün sonra (sana burda istediğin kadar kalabilün dedik hatta gitmeeeee dedik ama gittin yani:/) yine bi sayfiye şehrine gideceğine nemden haz etmiyosun ama denizi olan memleket bilhassada ege ise o yer candır duruma göre canandır sevgili sevgili kült ablası :ÇÇÇ

turuncu deniz dedi ki...

he bi de akdeniz akşamlarına gıcıklığım o sebepten değil ama hani olmayan sevgilimle bırak sevgiliyi adayıyla sevişmek istemeyişimde bi diğer gerçek kült ablası "biz de niye yooookkkk!?" diye sorarım sana asgfdgshdf